Fråga 5

Nu är det dags för fråga 5. Det här saknar jag. Och det är ju såklart min Fina ponny County Clare rusty men som kallades Rusty. Han var en riktig fin ponny som har åkt upp i himlen.
Ska berätta lite om Honom
Han var en C Ponny som var en flugskimmel.
Så här kommer historier
Min syster tävlade på Rusty på en tävling. Hon kom till omhoppning och hon tappade stigbyglarna på nästsista hindret. Hon hängde på halsen och Rusty stannade och puttade upp henne. De två fortsatte
banan och vann
Nästa Historia
När jag var yngre tror 6 år. Skulle Jag hoppa bana med Rusty utomhus för första gången. Rusty blev lite pigg för jag hade bara hoppat i ridhuset bana med 3 hinder. självklart hade jag ju vart ute och ridit men inte hoppat en hel bana. Banan låg på 10-12 hinder. Rusty blev väldigt pigg och jag fick inte riktigt stopp på honom. så jag fick använda ett starkt bett Det menas med ett skarpare bett så man inte behöver vara så stark. Jag hoppade banan och det gick super bra. Och jag var super lycklig.

Rusty har alltid varit lilla gubben på vartendaste öppethus och vi ritade svarta prickar på honom med målarfärg.

Hur glad han blev på väg ner till hagen. Ja klarade inte ta honom själv så honom fick alltid någon annan ta.

Min bror tävlade honom och han blev felfri. Efter sistahindret i omhoppningen hängde min bror på halsen på rusty. Och rusty ökade in i mål för att hinna innan min bror ramla av. så de kom etta.

Det var mina historier om Rusty. Och han var en underbar häst som gjorde allt för sin ryttare.

Nu har min älskling åkt han åkte för 20 minuter sedan. saknar dig ju rusty. 2010 27 mars Utan dig är alltid så tomt kan vi inte bara vända tillbaka tiden varför just du varför just nu? allihoppa saknar dig hoppas vi ses snart. hoppas du har det bättre där du nu är. vila i frid vi älskar dig ju rusty hur kan du bara försvinna ur mitt liv??




Rusty somnade in den 27 mars 2011!

Puss på er

// Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0