Hopp-träning med Hope

Hellu
Idag hade jag hoppträning med Hope för tove. Ingen kunde ta foto så blev inget. Men lovar att jag ska lägga upp lite fler bilder eller videos när jag både hoppar och rider dressyr. Men idag hoppade jag 1-2-3 banan det kommer upp en dålig skiss på den som bild. Men de gick skitbra hindrena var väl uppe på kanske 1 meter. Men är skitnöjd med hur det gick idag. Imorn ska jag åka och rida Crimson förhoppningsvis så kan jag ta lite bilder. Ja kommer se ut som en lien plutt på honom, haha. Men som tur är han så himla snäll så det blir nog inga problem. Philippa red idag också på Reach. Dom passar så himla bra ihop. De har kämpat ihop sedan kanske 2-3 år vet inte riktigt. Men de älskar varandra. Så som jag och Hope äskar varandra. Emilia hängde med ut till mitt stall ida också. Hon kollade medans vi red. Sen så hade vi stalltjänst. Efter gick Emilia jag och Philippa hem till mig. Och satt där i köket tills de blev hämtade. Emilia ändrade kod på mitt kodlås och kommer inte ihåg det så nu är jag utan lås. Men nu har de åkt hem och jag sitter och latar mig i soffan. Härligt att bara ta det lungt ibland :) <3 här kommer några bilder. <3
Här är då min dåliga banskiss haha. Det första hindret är ett kryss som man hoppar över som är litet, nästa är ett räcke. då det bara är en bom och den redje är en Oxer då det är tvåbommar man hoppar över på derekten. Om ni undrar mer om hur det ser ut lägger jag upp lite bilder på olika hindertyper
Kryss. Det första hindret
Räcke. Hinder nummer 2. Ett räcke kan även vara utan bommen i mitten.
Hinder nummer tre är en oxer som ser ut såhär.
Självklart finns det mer olika sorters hinder.
Philippa och Reach XX
XX står för Fullblod det står det på alla fullblodshästar
Fullblodshästar är galopphästar :) <3
Dagens outfit i stallet. Sorry för dålig bild.
Puss på er
//Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0